Wystartowała już III edycja akcji charytatywnej na rzecz psów ratowniczych GOPR – „Przyjaźń Łączy – Wspólnie dla Zwierząt”. Tegoroczna akcja jest wyjątkowa, bo przypada na 45-tą rocznicę udziału psów GOPR w ratowaniu życia ludzkiego w górach. Wszystkie osoby chcące wesprzeć szkolenie i stałe podnoszenie kwalifikacji czworonożnych ratowników, mogą kupić okazjonalne bransoletki w sklepach Maxi Zoo Polska, które kosztują 10 zł. Dochód z ich sprzedaży zostanie przekazany Fundacji GOPR. Akcja potrwa do końca roku lub do wyczerpania zapasów bransoletek.

III edycja akcji charytatywnej „Przyjaźń Łączy – Wspólnie dla Zwierząt” jest wyjątkowa, bo przypada na 45-lecie utworzenia podkomisji Psów Ratowniczych w GOPR. Czworonożni bohaterowie pomagają ratować ludzi i udzielać im pomocy często w bardzo trudnych, wręcz ekstremalnych warunkach. Bez ich niezwykłych umiejętności i sprawności, wiele akcji poszukiwawczych nie mogłoby zakończyć się sukcesem. Tylko w sezonie 2018/2019 roku przeszkolone psy brały udział w 145 akcjach ratowniczych. Jednak, żeby nadal mogły skutecznie pomagać ludziom wymagają stałego, intensywnego szkolenia prowadzonego przez uznanych, międzynarodowych specjalistów. Dlatego celem tegorocznej akcji, prowadzonej przez Maxi Zoo Polska, jest dalsze podnoszenie poziomu wyszkolenia psów ratowniczych GOPR i zapewnienie im lepszego i szczęśliwszego życia na co dzień. Jednocześnie część środków zostanie przeznaczonych na rozbudowanie psich struktur i włączenie w ich szeregi nowych czworonożnych ratowników oraz kontynuowanie stałej i profesjonalnej opieki weterynaryjnej oraz na odnowienie i wyposażenie nowych placów treningowych dla psów ratowniczych w Bieszczadach, Beskidach czy na Podhalu, gdzie mieści się główny plac treningowy.

– Z roku na rok obserwuję jak bardzo systematyczne wsparcie psów ratowniczych wpływa na ich dynamiczny rozwój i to pod każdym względem. Dzięki prowadzonej na ich rzecz akcji możemy sfinansować właściwą opiekę weterynaryjną, również w chwilach wymagających nagłej interwencji. Ich treningi wyglądają zupełnie inaczej niż kilka lat temu. Po pierwsze prowadzone są w oparciu o przeszkody, które częściowo zostały poddane renowacji lub takie, które powstały w tym roku właśnie dzięki wspólnym wysiłkom z Maxi Zoo Polska – komentuje Marcin Kądziołka, prezes fundacji GOPRWsparcie finansowe przełożyło się także na ogólny rozwój struktur ratownictwa górskiego z udziałem psów ratowniczych, gdyż w ich szeregi dołączyły nowe szczeniaki, które rozpoczęły już ścieżkę szkoleń specjalistycznych przygotowujących je do ratowniczej misji – dodaje Marcin Kądziołka.

Bransoletki są dostępne w sklepach stacjonarnych oraz w sklepie internetowym Maxi Zoo w dwóch wersjach i kosztują jedynie 10 zł. za sztukę. Wzór łapki na bransoletce jest symbolem wsparcia psich ratowników, ale może też być wyjątkowym prezentem dla każdego miłośnika zwierząt. Podczas zeszłorocznej edycji, udało się zebrać rekordową sumę 100 tys. złotych, kwota ta w całości zasiliła konto Fundacji GOPR.

– Wierzymy, że tegoroczna akcja spotka się z jeszcze większym zainteresowaniem i ponownie uda się pobić rekord w ilości zebranych pieniędzy. Cel jest wyjątkowo szczytny, psy ratujące nam życie zasługują na naszą pamięć i wsparcie przez cały rok. Chyba każdy z nas miał okazję słyszeć, że niejedna akcja ratownicza powiodła się dzięki umiejętnościom psów ratowniczych GOPR. Tym bardziej z dumą organizujemy całą akcję już po raz piąty, w tym trzeci na rzecz psów ratowniczych GOPR i zachęcamy wszystkich przyjaciół zwierząt do zakupu bransoletek w naszych sklepach i wsparcia psich bohaterów – komentuje Wojciech Kamiński, Dyrektor Zarządzający Maxi Zoo Polska.

Zachęcamy do odwiedzenia strony akcji: https://www.maxizoo.pl/wspolniedlazwierzat

Maxi Zoo weszło na polski rynek w 2012 roku i od tego momentu jest najprężniej rozwijającą się siecią sklepów dla zwierząt w naszym kraju. W 2018 roku Maxi Zoo Polska po raz 4 zdobyło tytuł: „NAJLEPSZY SKLEP STACJONARNY” w konkursie TOP FOR DOG 2018, stając się ponownie numerem 1 wśród sklepów dla zwierząt. Aktualnie spółka dysponuje blisko 40 sklepami działającymi w kilkunastu miastach, m.in. w: Warszawie, Poznaniu, Katowicach, Opolu, Sosnowcu, Białymstoku, Wołominie, Piasecznie, Lublinie, Wrocławiu, Bytomiu, Gdyni, Swarzędzu, Tychach, Krakowie, Łodzi, Milanówku, Zabrzu, Tarnowie, Kaliszu czy Radomiu. W 2019 roku sieć rozpoczęła sprzedaż online i otworzyła sklep – https://www.maxizoo.pl/.

Maxi Zoo jest częścią Grupy Fressnapf, która działa w 12 krajach europejskich, głównie pod szyldem Maxi Zoo, generując rocznie obroty na poziomie 2 mld euro. W każdym ze sklepów można znaleźć w ofercie ponad 6000 produktów znanych firm zawsze w niskich cenach oraz produkty marek dostępnym wyłącznie w tej sieci (karmy i akcesoria). Filozofia marki i cały koncept biznesowy sieci został oparty na wartościach, u podstaw których leży przekonanie, że „Zwierzęta wzbogacają nasze życie dzień po dniu i to jest to, co nas łączy”. Konsekwentnie realizując tę ideę, sieć prowadzi aktywne działania na rzecz zwierząt. Od początku działalności w Polsce, Maxi Zoo angażuje się w szereg charytatywnych akcji społecznych oraz pomaga bezdomnym zwierzętom. Współpraca ze schroniskami, wolontariat, wsparcie odpowiedzialnej adopcji to m.in. główne działania CSR firmy w Polsce.

Fotogaleria: